Viestiketju

1 10. huhtikuuta 2010 17:19  Pekka Heinonen

Löytyykö ketään tuohon aikaan palvelleita tykkijulleja.Palveltiin hevosvetoisessa tulipatterissa.Patterin päällikkönä toimi Kapteeni Kalevi Manninen ja vääpelinä Sot,mest.Matti Paajanen,sekä tallin päällikkönä Ylik.Lähteenmäki.

Niinisalo,SaTtr 1/69 3 Ptri.
1 27. lokakuuta 2011 19:05  Hannu Vettenranta

Hei!
Enpä tiedä oletko saanut vastaustakysymyksiisi. Itse palvelin "kapiukkona" tuohon aikaan ja olin varmaankin tuohon aikaan varusvarastolla. Mainitsemasi henkilöt ovat kuolleet paitsi sotmest.evp Ahti Lähteenmäki, joka elelee leskenä Niinisalossa. Soitellaan toisillemme pari-kolme kertaa viikossa. Me "vanhat tykkijullit" pidämme yllä perinteitä ja annamme hevosvetoisella jaoksella asemaanajonäytöksiä. Kuvakin on täällä jossain.
TYKKIMIESTERVEISIN
Hannu Vettenranta, Ylil.evp

Niinisalo,SaTtr 1/69 3 Ptri.
1 28. lokakuuta 2011 19:57  Pekka Heinonen

Kiitos terveisistä.Vai ovat nämä ko.henkilöt jo poistuneet näiltä elämän parketeilta.Luutnantti Heikki Anttinen oli ensin patterin päällikkönä,hänen jälkeensä tuli Kalevi Manninen päälliköksi,ja Matti Paajanen hoiteli tiukasti vääpelin tehtäviä.Ylik.Lähteenmäki oli myös tiukka mies tallilla,välillä mentiin ilman satulaakin siellä mäntykankaalla.Olimme viimeinen ikäluokka joka oli hevosten kanssa Rovajärven leirillä,passissa lukee sopivin RATSURI.Itse palasin myös lamellin toiseen päähän Yk-Koulkeen.Heitin pari reissua Kyprokselle ja v.1973 etulekossa Suezille.Terv.Pekka Heinonen.

Toteutus: Vendep Oy